Aquests dies l'alumnat de segon ja ha començat el primer itinerari del segon trimestre.
"Ens podríem alimentar només de llaminadures?"
A partir d'aquesta pregunta, han començat a buscar informació sobre què són els aliments i per què serveixen. Ho han realitzat amb els grups cooperatius. Per tal de recercar i buscar la informació ho han fet a través de les tauletes. Seguidament ha anat apuntant tot el que anàvem aprenent i finalment han fet una posada en comú amb tota la classe.
Primer de tot, a través dels ipads, amb els grups cooperatius han estat buscant informació sobre quins són els diferents orígens dels aliments.
Per grups, en una cartolina DN-3, han escrit el títol “l'origen aliments” i hem marcat tres columnes “animal”, “vegetal”, i “mineral”. Seguidament, dels fulletons i revistes d'aliments que anteriorment havíem portat, els han retallat i enganxat en el seu lloc corresponent.
Un cop ho han après, hem decidit fer un pas més: fer un mural de l'origen, classificant així els aliments.
Per grups, en una cartolina DN-3, han escrit el títol “l'origen aliments” i hem marcat tres columnes “animal”, “vegetal”, i “mineral”. Seguidament, dels fulletons i revistes d'aliments que anteriorment havíem portat, els han retallat i enganxat en el seu lloc corresponent.
Què són els nutrients? Quins tipus hi ha?
L'alumnat de 2n fa dies que està cercant:
Finalment, per veure els nostres aprenentatges vam realitzar un kahoot. Hi havia diverses preguntes sobre la classificació dels nutrients i segons la seva funcions.
- Què són els nutrients?
- Quins tipus hi ha?
- Què ens aporten al nostre cos?
A través dels grups cooperatius van començar a cercar informació a través dels IPADS. En un primer moment van resoldre què eren els nutrients i els van classificar en quatre grups. Per fer-ho, vam omplir un esquema realitzant la tècnica cooperativa de lectura compartida.
Per aprofundir més, vam realitzar un mural visual amb tota la informació que havíem après.
Pensem com fer una dieta equilibrada!
Després d'haver treballat molt sobre els diferents grups de nutrients, les mestres de segon ens han proposat dues preguntes més:
- Quins són els aliments que més ens ajuden al nostre cos i que, per tant, hauríem de menjar més? I quins menys?
- Què hauríem de menjar durant la setmana?
Per trobar la resposta hem cercat informació al nostre wix de l'itinerari i hem après:
LA PIRÀMIDE DE L'ALIMENTACIÓ.
Entre tots han pensat perquè està organitzada així i què vol dir racions.
A partir d'aquí, han pensat com podríem elaborar una dieta equilibrada i saludable, és a dir, pensar diferents menús que segueixin les racions que ens marquen els nutricionistes.
- Quins són els aliments que més ens ajuden al nostre cos i que, per tant, hauríem de menjar més? I quins menys?
- Què hauríem de menjar durant la setmana?
Per trobar la resposta hem cercat informació al nostre wix de l'itinerari i hem après:
LA PIRÀMIDE DE L'ALIMENTACIÓ.
Entre tots han pensat perquè està organitzada així i què vol dir racions.
A partir d'aquí, han pensat com podríem elaborar una dieta equilibrada i saludable, és a dir, pensar diferents menús que segueixin les racions que ens marquen els nutricionistes.
Només ens cal menjar bé per seguir una dieta saludable?
Les mestres de segon van plantejar a l'alumnat de 2n: Tot i seguir una dieta equilibrada…. necessitem realitzar alguna cosa més per seguir una dieta saludable?
Seguidament, per grups cooperatius, a través dels IPADS, van estar buscant informació i van fer una gran recollida d’informació.
Per tal de plasmar tot el que havien après, van fer un cartell explicant tots els hàbits saludables que hem de seguir.
Seguidament, per grups cooperatius, a través dels IPADS, van estar buscant informació i van fer una gran recollida d’informació.
Per tal de plasmar tot el que havien après, van fer un cartell explicant tots els hàbits saludables que hem de seguir.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada