COM ÉS QUE EL MEU COSÍ DE LA CERDANYA FA UNA EXTRAESCOLAR D'ESQUÍ I JO A CALDES NO LA PUC FER?

 En aquest itinerari l'alumnat ha après quins grups de comarques hi ha a Catalunya i també han après a situar Caldes dins del món.

Vam iniciar l'itinerari parlant de les extraescolars que es poden fer a diferents llocs de Catalunya i van arribar a la conclusió que en funció de la seva situació podien fer activitats diverses. Per exemple l'alumnat de l'Escola Pia de Sitges pot fer cursets de vela, els de la Cerdanya participen en el programa Esport Blanc escolar i nosaltres a Caldes van a natació un cop a la setmana durant un curs.



Tot seguit van fer una enquesta als companys de classe sobre les extraescolars que fan. 


Un cop han vist que hi ha diferents tipus de comarques a Catalunya, l'alumnat es va posar a investigar-ne les seves característiques. Això ho vam fer mitjançant la tècnica cooperativa del trencaclosques. L'alumnat de 4t A va buscar informació i es va fer especialista en les comarques de muntanya, els de 4tB en les d'interior i els de 4tC en les de costa. Quan van tenir tota la informació vam ajuntar un alumne/a de cada classe i es van explicar el seu grup de comarques. D'aquesta manera tots es van sentir importants perquè estaven explicant als companys coses que ells no sabien. Mentrestant els que no eren especialistes anaven prenent apunts. Tot això va servir per poder fer uns mapes de conceptes, que els van ser molt útils per poder estudiar. 


Per acabar l'itinerari cada alumne/a ha triat una comarca de Catalunya, ha buscat informació, n'ha fet una presentació en format digital o bé en cartolina i ho ha exposat a la resta de companys de classe.

Comentaris