PER QUÈ ELS VAIXELLS SÓN DE FERRO I NO DE SURO?

Durant aquest itinerari hem estat treballant els materials i les seves propietats. Hem introduït el tema treballant l'antic ofici dels raiers i a partir d'aquí s'ha plantejat a l'alumnat la pregunta. Per tal de poder fer una investigació sobre aquests dos materials, primer n'hem donat un tros a cada equip i amb les lupes l'han observat i han omplert una fitxa d'observació.
 


Tot seguit per tal d'aprofundir més en les característiques dels materials (duresa, densitat, flotabilitat i pes) les mestres els hem preparat un conjunt d'experiments per tal que puguin comprovar com influencien aquestes característiques en el fet que suri o no un vaixell.


 

Un cop ja han tingut clares les propietats dels materials i per què els vaixells són de ferro i no de suro, els hem proposat construir la maqueta d'un rai que suri i que pugui baixar pels rius. Per això primer han hagut de dissenyar-lo tot pensant com el farien i repartint-se els materials que han decidit portar. 


A partir d'aquí, en equips de treball cooperatiu, han començat a construir les seves maquetes amb els materials que havien portat. 


Finalment quan ja han fet les seves maquetes han comprovat si suraven i tot seguit han preparat una exposició oral per explicar a la resta de companys/es de classe com han construït el rai i si ha surat o no. Les mestres creiem que l'alumnat ha après moltes coses i ha gaudit molt treballant aquest itinerari.



Comentaris