2n - ITINERARI SUMMEM "PER QUÈ NECESSITEM ELS SENTITS PER VIURE?"

 1. Què sabem sobre els sentits?

Per tal d’introduir el tema de l'itinerari hem escoltat la cançó de la Dàmaris Gelabert dels sentits.

Tot seguit, realitzant l’estructura cooperativa del llapis, els grups han anotat tot allò que sabem sobre els sentits.

2. Experimentem els nostres sentits!

Per tal de començar el nou itinerari hem experimentat de primera mà amb els nostres sentits. Hem realitzat 5 tallers.
  • Taller 1 : Mirem unes imatges que ens enganyen.
  • Taller 2 : Toquem diferents textures amb els ulls tapats: plastilina, cartró, raspall de dents, llana...
  • Taller 3 : Olorem diferents pots de: colònia, vinagre, all o ceba, cafè, cola-cao, herba, formatge...
  • Taller 4 : Tastem un tros de llimona, galetes salades, caramels i xocolata amarga.
  • Taller 5 : Escoltem uns sons i reconeixem quins són.
Mentre anem fent els tallers anotem en un full quadriculat el que veiem, toquem, olorem, tastem i escoltem.

3. ENS FEM EXPERTS DELS SENTITS

Aquests últims dies ens hem fet experts d'un dels nostres sentits.

Primer de tot vam decidir quin dels sentits volíem investigar i ser-ne experts. 

Tot seguit, en equips cooperatius, vam buscar les funcions del sentit, les parts del seu òrgan, les malalties i  les cures del sentit que treballem. 

4. QUÈ PASSARIA SI ENS FALTÉS UN SENTIT...?

Cada grup s'ha especialitzat en un sentit. 

Utilitzant la tècnica cooperativa 1-2-4 vam respondre les preguntes de què passaria si ens faltés el sentit que estàvem treballant i com podem ajudar una persona que li falti aquest sentit. 

La tècnica consisteix en:

  1. Primer, de manera individual, escriuen la seva possible resposta i les seves idees.
  2. Seguidament per parelles s'expliquen i comparteixen les idees que han escrit. A partir de totes les aportacions escriuen afegint les idees en comú.
  3. I finalment repetien el mateix procés però amb l'equip de 4, amb el grup cooperatiu.
 Finalment ho vam posar tot en comú i tots els nens i nenes vam fer aportacions per anar completant la informació de cada grup.

5. CREEM UN LAPBOOK!

Amb tota la informació que hem recollit tots aquests dies hem elaborat un lapbook per poder explicar als nostres companys tot el que hem après del sentit que ens hem especialitzat.



6. EXPOSICONS ORALS 

Durant aquesta setmana l'alumnat de 2n ha fet les diferents exposicions orals dels sentits que s'han fet experts. L'han realitzada tot seguint un guió amb el suport dels lapbooks. A més a més d'explicar tot el que han après sobre el sentit també hem realitzat una co-avaluació.

La co-avaluació és una tècnica col·laborativa en què l'alumne avalua el treball dels seus companys mentre que els companys avaluen el seu treball. Així ens ajudem, aprenem i millorem!

Seguidament hem omplert les fitxes tècniques de cada sentit.

7. CREEM UNS TALLERS!

Per tal de finalitzar l'itinerari dels sentits hem creat uns tallers. Aquests tallers els hem creat i dissenyat perquè els pugueu realitzar amb la família aquest cap de setmana o durant la Setmana Santa.

Cada grup s'ha gravat en vídeo explicant i especificant com s'ha de realitzar cada taller. Us avisem que per algunes de les activitats es necessiten alguns materials, aliments o objectes que teniu a casa.


Els diferents vídeos de cada grup els trobareu a dins del racó de 2n, a l'apartat del SUMMEM.



Comentaris