L'alumnat de 2n ha rebut un comunicat. Arrel d'aquest iniciem un nou itinerari.
PER QUÈ SURT AIGUA DE L'AIXETA?
1. Què sabem de l'aigua?
Per començar, tot realitzant l’estructura cooperativa del llapis, els grups han anotat tot allò que sabem sobre l'aigua.
Seguidament, els portaveus han exposat les idees i hem fet una posada en comú.
2. Què és l'aigua? Quines són les seves característiques?
Seguidament hem seguit començat a investigar què és l'aigua i quines són les seves característiques. Per tal d'esbrinar-ho hem realitzat diferents experiments:
EXPERIMENT 1:
Aquest es tracta de barrejar diferents substàncies amb l’aigua per...:
- Mirar com és l’aigua i quin color té- Olorar l’aigua i saber l’olor que té.
- Tastar l’aigua i saber el gust que té.
EXPERIMENT 2:
Aquest es tracta d'observar els 3 estats de l'aigua.
- Deixem que es fonguin 3 o 4 gels en un pot al foc.
- Quan l’aigua faci una estona que bull, tanquem el foc i tapem el pot amb paper film.
- Quan l’aigua faci una estona que bull, tanquem el foc i tapem el pot amb paper film.
Gràcies aquestes sessions hem après que l'aigua:
- incolora (no té color, és transparent)
- inodora (no té olor)
- insabora (no té gust)
- dissolvent (és capaç de dissoldre’s amb moltes substàncies, barrejant-se amb elles)
- no té forma (s'adapta al recipient o superfície)
- no té un sol estat, en té 3: sòlid, líquid i gasós.
3. On comença i acaba l'aigua?
Avui els hem proposat unes preguntes:
- d’on surt l’aigua dels núvols?
- com es formen els núvols?
- com va a parar aquesta aigua als núvols?
Tot seguit, fent l’estructura “1-2-4”, cada grup ha pensat quin creu què és el camí de l’aigua:
1r. cadascú escriu la seva resposta (individualment) en el primer requadre.
2n. s’ho comenten per parelles i en el segon requadre de la graella responen de manera més complerta i fan un nou escrit.
3r. tot el grup de 4 es posa d’acord i contesten al tercer requadre la resposta consensuada per tots/es.
Finalment ho posem en comú amb els altres grups.
- d’on surt l’aigua dels núvols?
- com es formen els núvols?
- com va a parar aquesta aigua als núvols?
Tot seguit, fent l’estructura “1-2-4”, cada grup ha pensat quin creu què és el camí de l’aigua:
1r. cadascú escriu la seva resposta (individualment) en el primer requadre.
2n. s’ho comenten per parelles i en el segon requadre de la graella responen de manera més complerta i fan un nou escrit.
3r. tot el grup de 4 es posa d’acord i contesten al tercer requadre la resposta consensuada per tots/es.
Finalment ho posem en comú amb els altres grups.
Per verificar les nostres idees prèvies hem visualitzar diferents vídeos sobre el cicle de l'aigua natural. Finalment hem après que el cicle té 4 fases:
1. VAPORITZACIÓ
2. CONDENSACIÓ
3. PRECIPITACIÓ
4. TRANSPORT
Finalment, cada grup cooperatiu ha representat una maqueta del cicle de l'aigua natural.
4. Cicle urbà de l'aigua
Aquests últims dies hem treballat el cicle urbà de l'aigua.
Per fer-ho, en equips cooperatius, els vam repartir les paraules i definicions dels diferents passos del cicle.
1- CAPTACIÓ
2- POTABILITZACIÓ
3- DISTRIBUCIÓ
4- CONSUM
5- CLAVEGUERAM
6- DEPURACIÓ
7- REUTILITZACIÓ O RETORN AL MEDI
Per fer-ho, en equips cooperatius, els vam repartir les paraules i definicions dels diferents passos del cicle.
1- CAPTACIÓ
2- POTABILITZACIÓ
3- DISTRIBUCIÓ
4- CONSUM
5- CLAVEGUERAM
6- DEPURACIÓ
7- REUTILITZACIÓ O RETORN AL MEDI
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada