3r ITINERARI: Com és que els porcs senglars s'apropen als nuclis urbans?


Al llarg d'aquests dos primers mesos hem estat treballant diversos continguts de medi natural i social com ara els tipus de paisatges, les cadenes alimentàries, la classificació dels animals segons la seva alimentació... I ho hem fet a través de l'itinerari: Com és que els porcs senglars s'apropen als nuclis urbans?

Van començar formant els grups cooperatius i creant el pla d'equip per definir els càrrecs de cada membre de l'equip. Un cop van tenir decidits els càrrecs, cada grup va escollir un nom de grup i finalment, van dissenyar una portada ben bonica pel dossier de grup. En el dossier de grup i van anar guardant totes les fitxes i informació necessària per a l'equip.

Després, van mirar uns vídeos on els ensenyaven diferents paisatges de Catalunya per poder començar a treballar els tres tipus de paisatge: de muntanya, de plana i de costa. A partir d'aquí, van treballar unes fitxes de comprensió dels vídeos i van anar observant i veient quins elements, sobretot naturals, tenia cada paisatge. Un cop van acabar, van haver de dibuixar un paisatge de muntanya i de plana i un paisatge de costa amb tots els seus elements.

També van treballar què era un riu, quines parts tenia i per quins llocs passava. Tota aquesta teoria del riu, la van treballar a través d'un vídeo informatiu i contestant una fitxa utilitzant la tècnica de llapis al mig i després van fer una posada en comú tots junts.

Quan van tenir la part dels tipus de paisatge treballada i assolida, van començar a introduir els ecosistemes. Ho van fer a través d'un vídeo d'una planta fent la fotosíntesi i comparant el procediment que fa la planta amb el que necessiten els porcs senglars per viure. A través d'aquesta comparativa, vam veure que hi ha uns elements en comú: sol, terra, aigua i aire.

També van estar treballant la classificació dels éssers vius segons la seva alimentació a través de diversos vídeos i activitats en grups i han après que hi ha els productors, els descomponedors i els consumidors. També han après a fer cadenes alimentàries de diversos ecosistemes.

Vam veure quin és l'ecosistema on haurien de viure els porcs senglars i vam veure les causes del per què cada vegada s'apropen més als nuclis urbans.

La producció final del projecte va ser fer una maqueta d'un ecosistema que van triar ells i elles mateixos i van haver d'organitzar-se per tal que hi haguessin els elements del medi físic escollit i també els éssers vius amb les cadenes alimentàries.

Finalment, per tancar l'itinerari van contestar les preguntes dels coneixements previs que van fer al principi de l'itinerari amb tot el que han après i van fer un Kahoot per acabar de fer el tancament amb tot el grup.

Comentaris